Het nuttige met het aangename verenigen; altijd ons ultieme doel. Daarvan was sprake toen een van de favoriete “brands” van een van onze founders ineens in de mailbox verscheen: AFC Ajax.
Zeer tot de verbeelding sprekend, maar tegelijkertijd achter de kantoordeuren een organisatie als elk ander. Leuk gegeven is wel dat die kantoordeuren zich letterlijk en figuurlijk om het daadwerkelijke speelveld heen bevinden.
Wij kwamen in het vizier van deze Amsterdamse Football Club omdat ze een andere koers wilden varen mbt hun hiring methoden. Ze hadden een aantal prefered suppliers als het om recruitment ging, maar te beginnen met de creatieve afdeling kregen wij de kans om de leukste en beste nieuwe collega te leveren.
Een dubbele eer, want dit betrof de afdeling waar Ajax inmiddels al een tijd wereldwijd hoge ogen mee gooide; het team wat verantwoordelijk is voor al het online succes en hen de grootste social accounts van Nederland bezorgde (en nog steeds bezorgt).
Laten we zeggen dat we direct snapten dat ze een linksbuiten zochten; eigenwijs, creatief, gevat, anders denkend met een flegmatieke persoonlijkheid. Bovendien natuurlijk iemand die zichzelf de beste in zijn vak vindt..Dit resulteerde in een leuke zoektocht, met mooie 1-2’tjes met Ajax. Ondertussen speelt deze linksbuiten er nog steeds ;-)